Udfordringen
Tegnestuen Schønherrs IT-setup, var ikke i stand til at tilpasse sig de skiftende IT-behov som virksomheden oplevede. Derfor byggede de til og lagde ovenpå, hvilket ifølge IT/IKT ansvarlig og arkitekt cand. Arch., Frank Hasling Pedersen, resulterede i, at virksomheden brugte rigtig meget tid på system-vedligehold. ”Vi søgte efter en ny IT-partner, med erfaring fra vores branche, og de udfordringer, vi står med som tegnestue”, fortæller Frank.
Facts
Schønherr er en tegnestue, grundlagt i 1984 af Torben Schønherr. Tegnestuen har kontorer i København og Aarhus, og har bl.a. været nomineret til den prestigefyldte WAF Award, for sit arbejde med klimatilpasning og social genopretning i Kokkedal..
Udfordring
Mangelfuldt og stationært IT-setup
Løsning
Microsoft Office 365-løsning, VPN, MDT (Microsoft Deployment Technology)
Udbytte
En langt mere effektiv og mobil løsning, der har optimeret virksomhedens workflow, og sparet den for tid på system-vedligehold.
Tags
MDT (Microsoft Deployment Technology), workflow, Microsoft Office 365, MS Office 365, 3D, VPN
Løsningen
Det var på anbefaling fra arkitektvirksomheden 3XN, at Schønherr kontaktede Cadesign base, og det stod hurtigt klart, at der var grobund for et frugtbart partnerskab. Frank fortæller, at ”Cadesign base har et indgående kendskab både til de programmer vi arbejder i, og vores branche. De har de bedste referencer og det bedste grundlag for at tilbyde os en reel forbedring”.
Efter rådgivning fra Client Relations Manager, Jeppe Wellendorf, valgte Schønherr en Microsoft Office 365-løsning. Den imødekom det behov virksomheden havde, for at deres IT-løsning kunne tilpasse sig skiftende og fremtidige behov, og den optimerede virksomhedens workflow markant.
Arkitekter har brug for at kunne arbejde med tunge filer på alle tider af døgnet, i toget, i lufthavnen og derhjemme, og uden lagging og dårlige forbindelser. Derfor anbefalede Cadesign base en VPN-løsning, og det var ifølge Frank den helt rigtige løsning. ”Folk kommer til mig med armene i vejret og siger: ’Frank, det virker!!!’. Jeg kan sidde i toget til KBH og tegne og 3D-modellere. Jeg kører 4G, kobler på VPN ‘en, og så kører det bare. Det er virkelig tilfredsstillende”, siger han.
Udbyttet
Ifølge Frank har Schønherr fået en langt mere effektiv og mobil løsning, der har optimeret virksomhedens workflow, og sparet den for tid på system-vedligehold. ”Siden skiftet af leverandør, har jeg ikke afsat én eneste time på IT. Det er alt sammen røget på kundesager. Hvis Cadesign base skal bruge mere end 15 minutter på én af vores computere via fjernsupport, så nulstiller de hele maskinen med MDT (Microsoft Deployment Technology), og ruller den ud igen. Det tager ikke engang en time”, fortæller Frank.
Schønherr oplevede med deres tidligere IT-partner, at nedetid var en normaltilstand, og at support var en mangelvare. ”Oplevelsen af, at der ikke bliver taget hånd om ens opgave, er frustrerende. Derfor er det fedt at opleve kompetente IT-konsulenter, der virkelig går op i at få løst opgaverne. Tag bare Bjarke (Schønherrs faste IT-konsulent), det lyser ud af ham, hvis der er noget der ikke fungerer. Man kan se at han tænker: ’Det skal kraftedeme fungere det her’, og så går han til stålet og bider til det knaser, og det er enormt rart at opleve”, griner Frank.