Cadesign base har en dybdegående forståelse for vores specifikke forretning og ved, hvad der skal til, og så har Cadesign base generelt en stor viden og berøringsflade med vores branche – arkitektbranchen og rådgiverbranchen generelt.Mads Tenney Jordan - Partner og adm. direktør i LYTT Architecture

Vi er ikke en ’ud-af-kassen-virksomhed’. Vi har alle mulige små og store ønsker og behov, og der har vores it-konsulent 100% forståelse for vores virkelighed og den verden, vi opererer i. Han har evnet gennem alle årene at tilpasse og skræddersy, hvilket har haft afgørende betydning.Mads Tenney Jordan - Partner og adm. direktør i LYTT Architecture

Om det er nyinstallering eller geninstallering, så går det bare så hurtigt, så Cadesign bases Deployment Service effektiviserer helt klart vores dagligdag og minimerer behovet for support.Mads Tenney Jordan - Partner og adm. direktør i LYTT Architecture

“Når vi har så godt et samarbejde i over 20 år, så vil man gerne holde fast i det”

LYTT Architecture

 

“Gennem årene har vi altid fået rigtig god rådgivning, og så ligger fortjensten også hos vores tilknyttede it-konsulent, som bare kender vores systemer ud og ind”.



Sådan indleder Mads Tenney Jordan, partner og adm. direktør i LYTT Architecture vores snak om et årelangt samarbejde.

I sommeren 2020 fusionerede GHB Landskabsarkitekter og Møller og Grønborg, og i den forbindelse har it-samarbejdet naturligvis været en samtaleemne. Det er ikke magelighed og tilfældigheder, der gør, at ønsket om at fortsætte samarbejdet har været udtalt: “Cadesign base har en dybdegående forståelse for vores specifikke forretning og ved, hvad der skal til, og så har Cadesign base generelt en stor viden og berøringsflade med vores branche – arkitektbranchen og rådgiverbranchen generelt”, udtaler Mads Tenney Jordan.


Om digital indsigt og phygital tilgang

"Det er min opfattelse, at andre it-virksomheder slet ikke har samme forståelse for, hvad det kræver"

Konkret er der to ting, der i Mads Tenney Jordans optik er afgørende ved valg af it-partner - det rette værktøj og forståelse for de såkaldt phygitale samarbejdsformer, hvor der kræves exceptionelt meget af digitale løsninger, fordi alt skal kunne håndteres hvor som helst, når som helst: “Det skal altså noget til for at gemme en Photoshopfil på 1,5 gigabite, arbejde i tunge programmer og få licensdelen til at køre. Det kræver det rette værktøj og værktøjsforståelse.

Men så er der også indsigten i vores måde at samarbejde på, som er mindst lige så vigtigt. Vi sidder på servere rundt omkring og samarbejder på nogle tunge modeller, som for eksempel BIM-modeller, med andre rådgivere. Det er det min opfattelse, at andre it-virksomheder slet ikke har samme forståelse for, hvad det kræver. De har da også Cloud-løsninger og samarbejdsplatforme, og de siger måske, at det kan de sagtens løse, men de forstår grundlæggende ikke, hvor komplekst det her faktisk er, og det gør Cadesign base”.

____________________________________________________________________________

Om hosting og kommunikationsplatforme

“Jeg kan sige det ret kort: Jeg har fået en løsning, der fungerer”

- Mads Tenney Jordan, partner og adm. direktør i LYTT Architecture

Forud for fusionen lå naturligvis et nøje overvejet it-design, som kan favne begge virkesomheders it-behov og samtidig sørge for en gnidningsfri overgang for alle medarbejdere. Med Cadesign base som løsningsarkitekt har LYTT Architecture fået en optimeret hosted it-infrastruktur. De er gået fra to ompremløsninger, som stod lokalt i henholdsvis København og Aarhus. De to løsninger blev lukket ned og kører nu 100% i Cadesign bases sikre datacenter. På toppen af den løsning har LYTT fået en fælles samarbejds- og kommunikationsplatform, som inkluderer bl.a. Sharepoint og Teams. “I fusionsøjemed, så skete udrulningen og implementeringen fra den ene dag til den anden, hvor vi fik alle vores gamle drev over på vores nye viruelle server helt gnidningsfrit. Alt lå samme sted, hed det samme og alt så ud som før, så alle kunne bare fortsætte med det samme. Det har simpelthen betydet rigtig, rigtig meget. En implementering kan koste rigtig mange timer, men vi fik merged vores personlige drev over i en OneDrive-løsning, og det fungerede bare helt optimalt. Der var intet der gik tabt, og folk skulle ikke sidde og slette og rydde op og flytte det selv, så der blev overhovedet ikke spildt tid på det. Vi oplevede ikke noget bøvl under implementering og udrulning overhovedet”, fortæller Mads Tenney Jordan.

Resultatet er ikke til at tage fejl af. Tiden på tegnestuerne kan bruges rigtigt. Projektering kører virtuelt, hvilket betyder, at performance og effektivitet altid er i top og kreativiteten og kompetencerne kan få frit spil. Det handler i bund og grund om én ting: En løsning der fungerer, så alle kan gøre præcis det, de er bedst til uden at skænke it en tanke, som Mads Tenney Jordan siger: “Jeg tænker ikke så meget over vores it i det daglige, for det kører jo”.

 

Om fusion i en Coronatid

Fra arbejdsplads til hjemmearbejdsplads

Skæbnen ville, at fusionen skulle ske midt i en usikker periode med Corona og et pludseligt opstået behov for en ny måde at arbejde på.

Så der lå en endnu større opgave i, at få kommunikationen mellem to virksomheder, der arbejder forskelligt, som intet personligt kendskab har til hinanden på tværs og som alligevel skal forenest i samarbejdsteams, til at lykkedes. Her fik Cadesign bases anbefalinger, om udvidet brug af forskellige kommunikationsplatforme, uventet høj betydning i følge Mads Tenney Jordan: “Vi fusionerede, og det skulle nok være gået, men i en Coronatid havde det været enormt svært, at få to tegnestuer til at arbejde sammen og smelte sammen, når man ikke kan ses. Så i praksis har vi brugt Teams rigtig meget og også vores Sharepoint. Vi har Yammer til at skabe noget kultur på tværs af de to kontorer på tværs af landet, som ikke ville have været muligt uden den opgradering på kommunikationsfronten, som vi fik fra Cadesign base”.

Som for stort set alle andre virksomheder, sørgede Corona for at skabe diverse benspænd i det nyfusionerede LYTT Architecture. Heldigvis lå løsningerne også lige til højrebenet: “Det er min oplevelse, at vi it-mæssigt har kunnet arbejde hjemme problemfrit. I forhold til, hvis Corona var indtruffet for 10 år siden, hvor mængden af bøvl ville være enorm, så er det gået rigtigt rigtig flot – det synes jeg virkelig. Og det hjælper da i den grad, at vi lige akkurat nåede at komme over på en ny Windowsløsning, serverløsning og Office365-løsning helt i starten af forløbet.

Jeg oplever ikke, at der er store problemer med performance og effektivitet. Vores VPN-løsning kører enormt fint. Det er ikke sådan, at man har et selvstændigt program, man skal finde frem, man skal bare klikke et andet sted, bruge samme brugernavn og password, og så er man på. Det har helt sikkert afhjulpet, at vi ikke har haft lige så meget bøvl med at sende folk hjem, som vi ville have haft på den gamle løsning. Det er medarbejdernes egne netforbindelser, den kan være gal med, for setuppet er, fra Cadesign bases side, tunet til at kunne fungere alle steder”, fortæller Mads Tenney Jordan.

Om hackerangreb og Cadesign bases Deployment Service

“Tid er en dyrebar ressource, så det er alfa omega, at alt kan fikses hurtigt”

- Mads Tenney Jordan, partner og adm. direktør i LYTT Architecture

Normalt vil man som virksomhed gerne lægges mærke til, men sådan er det ikke i Cadesign base. Her vil vi kendes på at være til rådighed, men også at have skabt løsninger, der løfter alle bekymringer fra kunden og brugeren over på vores løsningsdesign og vores faglige kompetencer.

Men når der så virkelig er brug for os, så er det alfa omega, at vi er der: “Cadesign base hjalp os med at få stoppet et angreb, der var i gang, og I fik fikset alt det, der var ødelagt, ved at hente det ind fra backuppen. Det fungerede så godt. Det gik virkelig hurtigt at få fat i konsulenten, og han sagde, hvad vi skulle gøre, og så håndterede han det der og da, så vi kunne køre videre igen næsten med det samme. Det var kun enkelte medarbejdere, der blev berørt, fordi jeres erfarne it-konsulent fik stoppet det”, fortæller Mads Tenney Jordan.

En service der også er med til at skabe tryghed og sikre, at dyrebar tid ikke spildes på it-relaterede udfordringer er Cadesign bases Deployment Service - også kaldet CDS. Det kombinerer Microsoft Deployment Tool (MDT) med et skræddersyet setup, så udrulning på nye maskiner eller geninstallering på eksisterende kan ske på 45 minutter versus flere timer, som manuel installering vil tage. Det skaber et helt andet syn på bugs og workarounds, hvor den enkelte medarbejder kan sidde og spilde tid på quick fixes på gentagne problematikker, fordi vedkommende ikke har tid til at løse problemet. Med CDS kan man bare geninstallere i frokostpausen. Som Mads Tenney Jordan pointerer: “Jeg vil virkelig gerne fremhæve vores Deployment Service. Den løsning er vi meget glade for, fordi det minimerer behovet for it-ressourcer. Om det er nyinstallering eller geninstallering, så går det bare så hurtigt. Cadesign base Deployment Service effektiviserer helt klart vores dagligdag og minimerer behovet for support".

Direktør

Lars Jürgensen

+45 7879 6694 lju@cadesign.dk
Partner, Cand.Merc.

Ove Fris

+45 7879 6695 ovf@cadesignbase.dk

Kontakt os

X

Kontakt os

+45 8730 0000