Patch Management

- den lille store forskel

Vi kender alle forespørgsler om opdateringer, der popper op i tide og utide, og ofte bliver kutymen, at vi enten opdaterer alt eller slet ikke opdaterer. Begge metoder er uhensigtsmæssige, da nogle opdateringer er vitale for serverens funktionsdygtighed og sikkerhed, og andre er irrelevante og kan tilmed sløve systemet. I yderste konsekvens kan en uhensigtsmæssig opdateringsprocedure medføre, at serveren lukker ned.

Patch Management er såre simpelt. En konsulent kobler sig på din server eller firewall via fjerntilgang, ser på om der er noget, der skal fikses og patch’er og hotfix’er - altså finder opdateringer til dit serversystem og kører dem. Du behøver således ikke at bekymre dig om, hvorvidt din serverløsning er opdateret, da det helt og holdent bliver vores ansvar. Opdateringer vil ofte udføres én gang om måneden og kræver genstart af systemet. Du bestemmer dog selv, om der skal opdateres i arbejdstiden eller uden for arbejdstid.

Med Patch management-aftalen sikres du proaktiv og forbyggende tilgang til it-opretholdelse, du undgår missede opdateringer, reducerer nedetid, sparer tid, overdrager alt ansvar, undgår huller i sikkerheden, undgår at programmer konflikter med hinanden, minimerer sårbarhed og holder dit system opdateret 24/7/365.

Kunder der har en patch management aftale har i øvrigt ofte en aftale om proaktiv systemovervågning og kritisk beredskab på deres forretningskritiske servere, så de er fuldt dækket ind i enhver henseende. Se mere om Systemovervågning her og Kritisk beredskab her.

Direktør

Lars Jürgensen

+45 7879 6694 lju@cadesign.dk
Partner, Cand.Merc.

Ove Fris

+45 7879 6695 ovf@cadesignbase.dk

Kontakt os

X

Kontakt os

+45 8730 0000